MMIKS

Musik, Mobning, Inklusion, Komposition og Sang

Projekt MMIKS er et kompositionsprojekt med fokus på trivsel i fokus blandt Danmarks 4. – 9. klasser. I februar, marts og april skrev, sang, spillede og komponerede danske skoleelever landet over sig igennem emner som kammeratskab, mobning, glæde, ensomhed, fællesskab og MMIKS solistersammenhold. Projektet kulminerede d. 15. april 2011 på Rådhuspladsen i København ved springvandet.
Det var Skolernes Sangdag, hvor MC’erne Clemens Telling og Per Vers stod på scenen og lagde beats og stemmer til de indkomne tekster ved sangdagens MMIKS-koncert.

DR’s børne- og ungdomsprogram Ramasjang sender fra MMIKS-workshoppen på Marie Kruses skole i Farum d. 15. marts. Se hvordan en MMIKS-workshop tog sig ud:

MrG har i forbindelse med projekt MMIKS udarbejdet en spørgeskemaundersøgelse blandt eleverne om effekten af brug af musik i skolen. Projektet MMIKS, er således endvidere mundet ud i en MMIKS-rapport. Lærs Den her: MrG’s MMIKS Rapport 2011

Projektet er et MusikrGodt projekt med støtte fra: Kunstrådet, Eremia Fonden, Artisten og Djbfa i samarbejde med DR-undervisning og Ramasjang.